zondag 29 januari 2017

Van alles wat!

Schaatsen op de Bergvennen.
Afgelopen weken was het koud en daardoor ff lekker geschaatst, maar gelijk weer te gek, dus mijn lies begon op te spelen. Erg vervelend, want hierdoor heb ik maar 1 keer schaatsplezier deze keer.

Afgelopen weekend kon je je ook opgeven voor Londen Edingburgh Londen 2017, de geruchten waren dat het snel zou gaan met het inschrijven, 1500 deelnemers gaan ze toelaten en er waren al zo'n 700 plekken verdeelt aan Engelse deelnemers en mensen die in 2015 een reservatie hadden gekregen via een sponsorbedrag voor de film LEL 2013.


De startkaarten werden verkocht in 3 gedeeltes, 19.00 uur 01.00 uur en 08.00 uur in de ochtend.
De eerste uitgifte werd hem niet, want we kwamen niet op de site en als we erop kwamen werden we er afgegooid, (Tom en ik) na 30 min waren ze weg en hadden we het nakijken. Tja, dan maar wekker zetten en om 01.00 uur weer proberen, dit keer meer succes, na 6 min, lukte het en na controle via de Ipad, waren ze na 8 min al uitverkocht.
Tjonge ging wel snel zeg. 2009 deden er 500 mensen mee, 2013, 1000 mensen, en nu 1500, en ik denk als ze 2500 startkaarten gedaan hadden, dat ze ook verkocht zouden zijn.

Kijken wat het wordt van de zomer, in ieder geval de ervaringen van 2013 zullen me goed helpen om deze editie wel succesvol af te ronden.

Ondertussen al druk bezig met de training van de Elfstedenwandeltocht, al een paar keer 14,2 km gelopen, en mijn huidig wandeltempo is 6.5 km per uur. Dit zullen we wel niet halen tijdens de tocht maar is wel een goede basis. Als we tijdens de tocht wat rustiger lopen is het beter, en binnen redelijke tijd te doen, heb wel begrepen van de geoefende loper dat na 25/30 km je best wel eens last kunt krijgen van allerlei zaken. Maar goed, nog een paar goede wandelschoenen zullen in ieder geval helpen.

Nu we 2 questen in de garage hebben is het ook wel makkelijk om ze allebei mee te kunnen nemen als we ergens willen fietsen, dus ben ik bezig om te kijken of ik mijn velomobiel dakdrager zo kan aanpassen dat er 2 questen op kunnen staan. Wat totale breedte betreft, mag hij tot 40 cm breder dan de auto zijn, en de meeste dakdragers kunnen tot 75 kg belast worden.
Al met al gegevens waar we binnen blijven, alleen nu nog een constructie die degelijk is en waarbij 1 persoon de fietsen op het dak kan zetten. Uiteraard denkt nu iedereen, je gaat toch met zijn 2en, klopt, maar stel dat je alleen bent, dan moet het toch kunnen.
Uiteraard komt deze uitvoering als hij gereed is, beschikbaar voor de verkoop.
Saluut.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten